onsdag 24 februari 2010

I min fulla rätt!

Har känt mig lite nere och trumpen i några dagar nu. Ett av skälen till den dåliga aktiviteten här...
Min bästa kompis frågade mig häromdagen varför jag var så låg, och jag svarade helt enkelt att det mesta kändes fel. Och då säger han att vi tjejer är aldrig nöjda! Det är för mycket snö, det är för kallt, det regnar, det blåser, solen skiner i ögonen, har ont här och där osv osv...
Så idag när han frågade hur det var så svarade jag helt enkelt att jag är ju tjej så det är väl alla fel! Och så rabblade jag upp: "det är kallt, snöigt, solen skiner, trött, less, utan pengar, ont i magen, dåliga vägar, ont i ryggen osv osv". Då fick jag bara ett gapskratt tillbaka! Det var ju inte jag som sa att vi tjejer bara skulle klaga på allt!
Om jag nu är tjej och vi bara klagar, så är jag väl i min fulla rätt att gnälla, eller?! Visserligen sa han det med glimten i ögat, och jag var ju lite ironisk i mitt svar också men ändå... Vi får ju aldrig höra nåt när vi säger att vi är helt nöjda med livet, att allt är bara bra.

Ja, hur ska man vara för att alla ska bli nöjda? Är det nån som har en patentlösning?
Här skulle jag kunna spy ur mig en hel massa saker, men jag låter bli eftersom jag vet att det skulle bli väldigt personligt för min del och det finns säkert en del som skulle ta det personligt å sin sida.

Jag känner mig som världens gnälligaste bitch idag, men jag är ju bara en tjej som utövar min fulla rätt att klaga!

Men imorrn känns det säkert bättre! I morgon startar ju bokrean, och om det är som det har varit sista tiden på jobbet, dvs lugnt, ska jag smita iväg en stund och se om jag hittar några fynd. Har spanat in några böcker i diverse kataloger som jag vill se om jag kan lägga vantarna på..men jag ska betala räkningarna ikväll först så det kanske inte blir några slantar över till böcker i alla fall! Men nåt litet guldkorn ska man väl kanske kunna kosta på sig...

Ja, det här blev ett surrigt och gnälligt inlägg men ibland måste man få ur sig bara. Hoppas ni stackare som läst har överseende med det...

/Tina

Inga kommentarer: