fredag 26 februari 2010

Helg :(

Ja, det fick bli en sur smiley i titeln på det här inlägget...
Det är helg och löning och jag har absolut INGEN aning om vad jag ska göra! Det är ju inte direkt så att det rasar in erbjudanden om aktiviteter och upptåg heller så... Dessutom är det ju Smurf-helg så jag kan ju inte hitta på vad som helst...och fast det är lön så har jag ju inte direkt råd för det blir ju lite kalas nästa helg och då går det ju lite pengar till att göra tårtor, baka och fixa käk till festen!

Har bestämt mig för att ha fest i alla fall, med några speciellt inbjudna. Så jag hoppas att det blir trevligt! Och att ingen tackar nej... Fika för släkt på dagen och party för vänner på kvällen, och söndagen gör jag ingenting kan man tro...förutom att städa och plocka undan...

Var ner på bokrean igår och gjorde några fynd, eller fynd vet jag inte än men dom böckerna jag köpte såg bra ut i alla fall. Och vad det blev för böcker? Jo, kanske några kokböcker och bakböcker då... Köpte även nya gardiner till vardagsrummet och när jag skulle sätta upp dom igår kväll så blev jag faktiskt lite irriterad! Brukar man inte sälja längder parvis? Tydligen inte jämt! Det var bara en längd i förpackningen, och det stod ingenstans på förpackningen att det var bara en längd i heller! Så det blev en rallysväng in på lunchen idag och köpa en till då... Och då slank det även med 3 vita ljusfat och 3 vita blockljus också. Så nu får det vara slut på utsvävningar den här månaden! Hade egentligen inte råd med det här heller men lite guldkant på vardagen måste man väl få unna sig. Och nya gardiner behövde jag, för det är ett tag sen det var slut på julen...

Hörde att det var skotercross i Svartnäs i morrn. Lite sugen på det, men det är ju så lynnigt väder. Är ju inte speciellt kul och stå ute hela dagen om det kräksnöar heller, och man vet ju aldrig om det smäller till över natten och blir -20 igen! Nej, det får väl bli till att hitta på nåt annat. Mamma ringde nyss och frågade vad jag hade för storlek på jeans och tunikor, eftersom det tydligen var nåt jippo i Byn imorrn med bra priser och rea på rean och allt vad det nu var. Så man kan ju hoppas att man kanske får nåt nytt och snyggt.... Kanske skulle sagt att mina bästa knähöga kängor gått sönder..?

Nej, nu ska jag nog sätta mig och bläddra lite i Haléns och sukta lite. Törs inte titta så noga i DeVal för då blir jag ruinerad!

Trevlig helg på Er allihopa!

/Tina

Inga kommentarer: