onsdag 10 februari 2010

Irriterad redan från start!!!

Idag har det varit en sån där dag när jag har gått runt och känt mig sur, irriterad och less från första stund jag slog upp mina bruna ögon i morse. Utan någon egentlig riktig anledning, utan mycket pga småsaker och sånt som händer runt mig. Men ibland får man sådana dagar, när man känner att man inte är topp och att en fel betoning på ett ord kan få bägaren att fyllas och svämma över på en nanosekund! Det är i dom lägena man helst av allt inte skulle behöva vistas bland folk utan bara stanna hemma i sängen och dra täcket så långt det bara går över kalufsen och inte dra ner det förrän dagen efter!

Jag kan liksom inte sätta fingret på vad det är som gett mig den här känslan idag... Eller ja, en av sakerna vet jag. Varför kan inte en kille och en tjej vara bra kompisar? Genast är det nåt fuffens på gång. Han måste ju vara kompis med henne för att han vill ligga, han stöter på henne eller också så är det hon som vill ha nåt. Att det finns någon baktanke med det, att det inte alls är vänskap. Jag kan säga det att min bästa kompis är kille, och jag har inga tankar på att inleda nån form av förhållande med människan. Vi trivs i varandras sällskap, kollar på film, fikar, pratar om ditten och datten utan att för den skull känna någon form av attraktion till varandra.

Och sen det här eviga skvallrandet! Man får inte vara FÖR glad heller för det är också suspekt. Man ska inte trivas och vara tillfreds med livet för det sticker i ögonen på folk. Jag är nöjd med hur mitt liv ter sig just nu, men låt mig få vara det då!! Analysera inte min tillvaro bakom ryggen på mig! När jag har nåt att tala om så gör jag det själv!

Låt mig få leva mitt liv själv, jag fyller snart 35 så man tycker att jag borde klara av det vid det här laget! Mitt liv- mina beslut- mina misstag!

/Tina

Inga kommentarer: