tisdag 30 september 2008

Vad f.., minusgrader!

Vaknade i morse och bilen var plomberad med ett tjockt lager is. Orkade inte skrapa, lät därför bilen stå på tomgång i stället. Miljöbov, jag vet!

Tandläkaren gick bra igår. 25 minuters besök, summa ca 900 spänn! Undersökning och lite tandsten. Inte ens röntgenbilder ingick i priset i år, för jag behövde inte ta några. Tandläkaren noterade att jag hade en gammal lagning som var lite mjuk, shit tänkte jag och såg hundralapparna fladdra. Men den hade visst varit det sedan 2003 enligt deras anteckningar så dom lät den vara tills nästa år. Hade lite dödtid efter besöket tills jag skulle börja jobba så jag gick till Symfoni och klämde en frukostmacka och filosoferade i allsköns ro. Såå mysigt att få sitta där och bara vara för sig själv en stund! Ska jag nog göra fler gånger...

När jag kom hem efter jobbet var det fulla stugan eftersom mannen fyllde år. Men WTF, ingen tårta kvar! Snyft...jag som hade sett fram emot en bit smaskig Windsor-tårta till den nya serien "Färjan" igår...

Annars så händer det inte mycket. Ska iväg och jobba om en timme ungefär så... Har i alla fall hunnit koka korv stroganoff till kvällsmat åt man och barn, tagit reda på en massa tvätt och lyckats leta fram mer tvätt. Konstigt, det kryper fram tvätt överallt om man går ett varv i huset. Det hamnar inte i tvättkorgen av någon konstig anledning...

/Hulda

Inga kommentarer: