tisdag 23 september 2008

Ensam kväll igen...

Jag hatar de här veckorna när mannen kör kvällar. Visst är det skönt att få vara ensam när Smurfen gått och lagt sig, men det blir också tråkigt. De andra veckorna är han ju hemma på kvällarna men då är det tre barn som ska nattas och då kliver han upp så tidigt på mornarna (4.30 ungefär) så han nattar oftast sig själv inte långt efter barnen. Tänk att få ha två jobb med normala arbetstider så man kunde få lite "vuxentid" för som det är nu går det inte. Eller att undertecknad hade råd att vara "lyxhustru" så att man kunde göra allt det husliga hemma på dagarna så att man slapp på kvällarna efter jobbet eller klämma in allt de dagar man är ledig. Jag skulle säkert klättra på väggarna efter ett tag men det skulle nog vara skönt...
När det är bara jag och Smurf hemma kan jag ju inte åka nånstans på kvällarna för hon ska i säng i tid så det är bara hemmaplan som gäller, jag kan inte ställa mig och baka eller städa för hon ska sova, det är så tråååkigt! Jag saknar Pär på kvällarna...och på mornarna....och mest hela tiden...

/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

www.giraffo.se kolla in den sidan där finns massor med smurfar till bra priser!