lördag 27 september 2008

Lördag,löning,arbetsdag....

Jaha, så var det då dags att arbeta en löningshelg igen. Har jobbat alla löningshelger utom en sedan årets början. Lite drygt! Skulle vara skönt att få vara ledig själv och spendera lite pengar då, som alla andra. Kunna gå på stan, ta en fika, kolla in lite folk, hälsa på folk nån gång...

Igår var jag och svärmor på "speedshopping" i Valbo. Nere vid tio och hemma igen vid två, och då har vi hunnit äta lunch också! Det som handlades blev lite basvaror på IKEA såsom ljus, batterier och glödlampor. Svärmor köpte present till mannen som fyller år på måndag, skohylla med matchande hatthylla. Monteringen får han stå för själv. Sen blev det ett race på Köpis, fingervantar, fleecejacka, leggings och strumpor till Smurfen på HM, leggings och tunika på Gina till undertecknad och pilsner till mannen på "Apoteket". Vilken hejdundrande shopping? Full fart hem på E4, packa in/upp och åka till stan för att storhandla. In på stan först en sväng för att leta present till svägerskan Anna som fyller i morgon. Sprang även genom Åhléns för att inhandla lite hårspray som jag i stressen glömt att införskaffa i Valbo. Smurfen blev hungrig, dvs dags för pannkaka på Symfoni. Hennes favorit: pannkaka med sylt, grädde och MAJS! Ut på Prix för att tokhandla mat. Tog lite tid eftersom jag träffade en gammal jobbarkompis som stod och demade chips. Var bara tvungen att prata med henne en stund. Efter utfört uppdrag på Prix, in på Jysk och köpte ett täcke, två kuddar och en morgonrock till mannen i present. Jag kan tala om det eftersom han fick det igår när han kom hem från jobbet. Hem, packa upp igen och sen bara slöa...

Idag ser jag inte fram emot att jobba. Jippo i stan pga nya tunneln, löning, mycket folk i omlopp. Tror att jag kommer vara lite trött ikväll...men annars så är det bra. Lite snorig, lite hostig men på benen i alla fall.

HAVE A NICE DAY!
/Hulda

Inga kommentarer: