tisdag 16 september 2008

Snart åka och jobba...

Tänk vad pigg man blir när man tar en cykeltur på morgonen, i 6 gradig värme. Burr... Cyklade med ungarna till bussen i morse, skönt faktiskt. Man vaknade till och blev pigg. Väl hemma hängde jag tvätt och av bara farten så kastade jag in en maskin till. Röjde lite i badrummet och köket. Hallen är ett katastrofområde så det låter jag vara så till en annan dag. Vill ha en ny skohylla, lika som svärmors fast större helst. Ska nog få bli en tur till IKEA någon dag och investera i en sån! Måste invänta lön bara... Det är mycket som ska handlas på den här löningen och den blir skitdålig pga semester! Vi får väl se vad den räcker till.

Har någon bra tips på vad man köper till en kille som fyller 12 år, och som har allt? Jag har fullständig idétorka, och inte önskar han sig nåt speciellt heller.

Jobbar idag, men sen har jag två lediga dagar. Eller ja, ledig från jobbet alltså, men måste väl jobba hemma istället. Städa, tvätta, baka, laga mat och sånt annat roligt... Men kommer man bara igång så flyter det på. Får väl se till att ta en cykeltur i morrn också så att man kommer igång!

/Hulda

Inga kommentarer: