fredag 12 september 2008

En bra fredag!

Så klart den var bra, jag var ju ledig! Nej, men det har varit en bra fredag i alla fall. Tilde fick vara ledig från skolan idag för hon behövde det. Hon har varit gristrött varenda morgon den här veckan. Varje morgon har vi startat ett världskrig gällande dagens klädsel (kul för mannen som vill sova efter att ha jobbat natt). Skulle tro att det är veckan i Turkiet och resan hem med minimalt med sömn som har kommit ikapp!

I morse ringde telefonen, och det var ett främmande nummer. Jag brukar inte svara på nummer jag inte känner igen men jag kunde inte låta det ringa ut eftersom Pär låg och sov. Och det var en jävla tur att jag svarade! Det var en man från Malmö som ringde, som semestrade på samma hotell som oss i Turkiet. Han och hans fru var också en av dom som var sjuka därnere och han skulle gå till botten med det som hände oss därnere när han kom hem. Nu var dom hemma och, hör och häpna: Solresor har en polisanmälan att vänta. Mer vill jag inte säga nu, men han ville bara veta så att vi stod bakom honom. Och så tyckte han att vi skulle gå in på expressen.se, för han hade gått ut i pressen med det här. Way to go "Malmö"!

Sen hade man ju eldat igång sig lite så då tog jag tag i tvättberget, rensade Tildes garderob och lagade mat- tacos! Lite knasigt äta det till lunch kanske men har man inte ätit det på hur länge som helst så..... Så är det någon som vill köpa en sopsäck med tjejkläder för 350- så är det bara att höra av sig. Storlekar från 116-128, blandad kompott med tröjor, byxor, klänningar..... mycket knappt använt!

Eftermiddagen spenderade smurfen och jag i Bollnäs. Efter min städiver i garderoben så hade Tilde inte mycket strumpor och trosor kvar så det blev en sväng på Lindex. Var på Mobackes och köpte växter till vardagsrumsfönstret för där har jag inte haft en levande växt på säkert två månader. Hade egentligen inte råd, men det började kännas lite tomt. Det blev även en laddning kattmat till våra tre svullon! Tilde valde att vi skulle äta på Max, så sagt och gjort, mot Max. Vi var väl inte ensam om att vilja äta fredagsmiddag där... Anny var hungrig efter jobbet så hon dök upp där och vi satt och tjötade ett tag. Hem, packa upp, dammsuga, tömma diskmaskinen, plocka in i den igen, upp med växterna i fönstret, tända en massa ljus och mysa med Tilde framför Doobidoo! PUUH, det var en bra fredag!!! Fått mycket gjort men ändå inte stressat ihjäl sig.

Nu väntar en helg med jobb,så man får väl se fram emot nästa helg men då ska vi väl kalasa för Erik som fyller år så vi får väl se hur "ledig" man blir?!

Ha en trevlig helg alla som läser detta!
/Hulda

Inga kommentarer: