fredag 9 april 2010

Rakt från hjärtat!

Det här blir ett väldigt öppenhjärtligt inlägg, men nu orkar jag inte tiga längre! Som man säger "nu är råttet mågat"!


SLUTA ANALYSERA MITT OCH PÄRS LIV! Vi är vuxna människor båda två, myndiga med rätt att bestämma själv över våra liv! Även fast vissa tycker/tror att dom har rätt att styra över oss. Vi trivs med hur situationen ser ut, jag trivs bra i min lägenhet och han trivs bevisligen i huset eftersom han bor kvar. Vi kan trots allt umgås med varann, även fast en del helst skulle vilja se att vi var osams och aldrig mer skulle prata med varann. Men för Guds skull, vi har barn tillsammans, vi jobbar på samma ställe, så är inte det bästa då att vi kan komma överrens?! Jag bara undrar....


Vi har båda två rent ut sagt jävligt kämpigt ekonomiskt, men vi löser det! Kan vi hjälpa varann så gör vi det! Vi kan göra storkok tillsammans för att dela upp, jag bakar för två hushåll, vi kan åka och storhandla tillsammans för att dela på det som går sen. Men jag tror ingen hör oss klaga?! Ingen av oss kastar pengar runt oss så vi lägger inte pengar på onödiga grejer direkt. Den enda kostsamma lasten vi båda har är rökningen, men den är inte jag villig att ge upp i alla fall! Ingen av oss ber om ekonomisk hjälp, som så många andra gör utan vi hankar oss fram. Jag bad pappa om ett lån till skoterkläderna, men det är då fan det enda jag bett om sen jag flyttat! Annars har jag önskat mig presentkort i julklapp och present så att jag ska kunna skaffa sånt jag vill ha och behöver. Grejerna jag köper till lägenheten är billiga småsaker, reaprylar eller så får man helt enkelt använda sin fantasi och tillverka själv! Har inte köpt direkt mycket möbler till lägenheten, och definitivt inte nytt utan på Blocket. Det duger lika bra! Även Pär har köpt på Blocket, sånt som har fattats när jag flyttade... Jag kan ju säga detta för min egen del, att när jag betalat alla räkningar varje månad så har jag, beroende på vilka räkningar som kommit, ungefär mellan 1500 och 3500- över som ska räcka till mat, bil,kläder och eventuella nöjen. Så ingen kan påstå att man lever lyxliv i sus och dus!


Vi är båda tacksamma för att det finns vissa som talar om för oss när detta skitprat äger rum, och vad som sägs. Det är vänner!! Så tänk efter innan orden flyger ur munnen, det finns öron överallt!


/Tina

1 kommentar:

Ida sa...

Något att ta i beakt är också att "vänner" kan komma med osanning. Lita inte på allt ni hör om skitsnacket osv.

Jag vet att man ofta litar på fel människor i ett sånt läge och dom som verkligen pratar skit är oftast dom som framför det med.

Tänk värt!!