måndag 19 april 2010

En ny vecka!

Helgen var bra kort och gott! Lördagen var det ju kalas för Tessan i Hårga, samtidigt som man tittade på damernas SM-final i innebandy. Inte bra för mina nagelband den matchen... Höll på IKSU, och det räckte nästan hela vägen. Vilken vändning!!! Synd att det inte höll bara... Sen blev det till att fara hem och göra sig i ordning inför kvällens Schenker-fest i Gävle. Tack Andreas för att du stod ut, i alla fall när det gäller hemresan. Musik, baksätes-sång och rökpauser...

Festen var i alla fall jättekul! Och det var trevligt att få ansikten till rösterna man hört över ett år. Och maten ska vi inte prata om! Eftersom vi inte blev så många som det var beräknat, så hade dom bokat in oss på en restaurang i närheten, GTC, och chefen där hade varit med i kocklandslaget under självaste Gert Klötzke! Jag ångrar att jag inte frågade om man fick köpa med sig en matlåda hem... Vi fick förrätt: vodkamarinerade räkor med en "potatismossallad" (det var blandat både mos och potatisbitar) med örter och en sallad och toast till. Varmrätten var Italiensk buffé med både lax, örtkyckling och fläskfilé fylld med en tomatröra. Till det kunde man ta potatisgratäng, potatisbakelser, olika såser (bea, tzatsiki, romsås, örtsås), timjanbröd, sallad. Eftersom maten varit så fantastisk så blev man lite besviken när efterrätten kom: Halloncheesecake som var köpt, utan grädde eller någon annan sås. Blev torrt med bara den och färsk ananas och physalis till. Så den åt jag faktiskt inte upp!

Underhållningen var ett lokalt coverband- Bandet Bandet, som var skitbra och roliga! Dom spelade det mesta, bjöd på sig själva till 100 % och hade lite tävlingar inbäddade i programmet. KUL, KUL! Vi åkte hem före 01.00 men enligt dom jag pratat med idag så hade dom andra stannat en bra stund till. Tur man hade karaktär och åkte hem!

Söndagen var man ju relativt pigg, för att ha varit på galej så det var inte så jobbigt att ränna fram och tillbaka i tvättstugan. Skönt och slippa göra det nån kväll i veckan också! Men känner jag Smurfen så är det väl tvättläge framåt torsdag-fredag igen... Var och handlade en snabbis på eftermiddan, slöade lite i soffan innan jag for till T för en filmkväll. Skönt slappt!

Ikväll så är Smurfen ute på området med kompisar, så det är lugnt i holken. Lite spring i dörren emellanåt, men det får man ta så länge hon är glad och nöjd. Har inga planer alls för den här veckan. Ska betala räkningarna före helgen så får vi väl se om jag har råd med mina funderingar angående aktivitet på lördagen. Det visar sig! Vore kul om man hade råd att hitta på en särskild grej för både mig och Smurf, så vi får väl se vad det blir!

Nej nu ska jag slöa en stund. Och inget bra var det på tv heller så det blir nog en dvd sen när Smurf lagt sig.

/Tina

Inga kommentarer: