onsdag 28 april 2010

Länge sen igen...


Jag måste skärpa mig med bloggandet! Det går för lång tid mellan inläggen, men när det inte händer speciellt mycket att skriva om så blir det lätt ett långt glapp...

Men vad har då hänt sen sist? I lördags åkte jag, Pär och Smurfen på en tur till Gävle. Skulle på Party Queen och köpa lite grejer till Smurfens kalas som jag insett saknades efter en inventering i "kalaslådan". Gick i lite affärer på stan, hittade väl inte speciellt mycket men det blev väl nåt:

2 par byxor åt Smurfen på Cubus
1 vitt servettställ, 1 vit dörrskylt, 1 vit "godislåda" på Interiörhörnan åt mig
3-pack bodys till Lars & Fridas bebbe på HM

Måste säga att det var en händelserik bilresa! På vägen ner i Stråtjära så körde bilen framför oss på ett rådjur. Och när vi åkte hem så åkte vi över Söderhamn och när vi kom vid Bullerberget på Glössborakan såg vi skitmycket rök, och när vi kom närmare såg vi att en granhäck runt ett hus stod i ljusan låga! Det var redan många bilar som hade stannat så vi åkte sakta förbi. Mötte brandbilen inte långt därifrån!

På kvällen blev jag och Smurfen bjuden på grillat i Hårga, alltid gott!

Söndagen blev Smurfen lite hastigt bjuden på kalas på bowlingen (hade inte kommit nån inbjudan i posten, den kom på måndagen!) så ilfart dit och jag var på Dollar och började bunkra med godis till Smurfens kalas. Efter jag hämtat henne så åkte vi på macke och köpte glass och eftersom vi var lite rastlösa så blev det lite planlöst åkande med bilen. Vi hamnade hos T och sa hej och kollade hur han mådde efter lördagens fest. Sen hem och baka lite och Smurfen var ute och lekte. På kvällen blev det soffan och tv bara.

Sen började ju jobbarveckan igen och Smurfen åkte till pappa. På måndag kväll blev det lite kakor bakat och sen kom T förbi en sväng efter jobbet och slöade. Tisdag blev det en sväng till solariet och en sväng till AH och leta en ram. Är på jakt efter en ram, men jag är lite kräsen så det är inte vad som helst som duger! Är på jakt efter en ganska specifik modell så det är väl bara att leta vidare tills jag springer på den. Antagligen när jag minst anar det!

Nej, nu ska jag bänka mig framför "Arga snickaren" och sen blir det väl inte så mycket mer gjort den här kvällen. Har man en gång satt sig så blir man väl fast framför dumburken!

/Tina

Inga kommentarer: