torsdag 21 augusti 2008

Ömsom regn, ömsom sol

Väldigt konstigt väder vi har. På morgonen har vi spöregn för att framåt lunch få strålande sol. Eller också bara regnar det en hel dag! Nåja, är det vad vi kallar höst som har kommit?

Har inte gjort så mycket de sista dagarna, mest jobbat. Men igår var jag ledig och då hade vi en liten "hejdå-fest" för smurfen. Vi bjöd hit dagmamman med alla barn och bjöd på lunch och fika, eftersom smurfen börjar på fritids idag och har gjort sin sista dag hos dagmamman. Vad stor hon blir! Och på måndag börjar hon skolan på Granberg. Vi hoppas att allt löser sig med skolskjuts, för vi har inte hört det slutliga beskedet från kommunen än. Men hon har ju rätt till buss/taxi eller vad det nu blir, det sa till och med människan på kommun. Det dom letar just nu är en säker och lämplig plats att plocka upp barn på.

Igår kväll kom Ballan och Anny hit eftersom Anny hade fyllt år. Vi beställde vår present på nätet och det gjorde vi i fredags så den hann inte fram på några timmar,men det gjorde inte så mycket att den kom några dagar sent. Smurfen och jag sprang benen av oss för att hitta en turkos hårfön (eftersom det var en sak på Annys önskelista) men hittade ingen i stan, men hos Bluebox kan man göra många fynd. Mest på sånt man inte visste att man behövde. Ok, det var ingen turkos fön vi hittade men det fanns i alla fall några turkosa blommor på den! Vi får se om den kommer på bild hos Anny?!

Och jag har kommit in i ett cykel-stim. Inte ute på landsvägarna utan inne, framför TV´n ( är bättre väder inne). Har lånat en cykel av Micke och Anna-Karin (Tack så hemskt mycket för det! Ni ska få "hyra" i någon form!) som funkar bra. Men nu vill jag ha en egen. Så min fråga är, är det någon som har en motionscykel som bara står och tar plats som ni vill bli av med? Det finns på Blocket jag vet, men det kanske finns nån i närheten som har en som bara samlar damm. Det gör ingenting om den kostar gratis, men jag kan tänka mig att betala en liten peng för den!

Och...9 dagar kvar!

/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Angående hyra av cykeln: Nu vet ju jag att du är så duktig på att baka, så vi kanske kan få en fika när ni kommit hem från semestern
:-)