fredag 22 augusti 2008

De e fredag...

....och jag är ledig i fyra dagar. Med undantag för tre timmar i morgon eftermiddag som jag lovat att gå in som "tredje gubbe" och avlasta lite i eftermiddagsrusningen. Men dom timmarna kan jag ta, jag anmälde mig ju till och med frivilligt!
Måndag är smurfens första skoldag så då har jag tagit ledigt för hennes skull. Hon har ju smygstartat med att vara på fritids nu i två dagar så hon kommer nog klara sig kanon. Hon tycker det är jättekul! Och så kommer hon få lite fler jämnåriga kompisar än vad hon hade hos dagmamman. Där var dom ju bara två som var lika gamla, annars var det ju bara småttingar som hon säger.

Annars dom här dagarna ska jag baka, baka, baka, städa huset och tvätta det som ska med till Turkiet. Kanske man ska börja packa också? Men då måste vi först hämta resväskorna hos världens bästa svärmor och svärfar, OM vi får låna dom igen? Jag börjar känna mig lite stressad inför resan, men det mesta börjar så sakteliga falla på plats. Minibuss till Arlanda, Tom-Tom kör oss om Falo följer med som moraliskt stöd, grannarna är katt- och husvakt, taxfree till utresan beställd men jag har inte växlat pengar än. Men det hinner jag till veckan.
Skulle alldeles ha klippt mig också men vi får se om det hinns med! Jag avbokade tandläkartiden som jag fick nästa fredag för jag känner att det skulle jag nog inte riktigt hinna med (och inte har jag lust att slänga ut 800- innan vi åker heller).

Till er alla: HA EN TREVLIG HELG! för det ska jag försöka ha....

/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Det är så spännande med rese pirret man får. Har man koll på allt? Har man beställt pengarna på banken för utlandsvalutan ? Passena`är de OK, försäkringskassans kort osv.... MED ANDRA ORD. JAG VILL OCKSÅ RESA......