tisdag 12 augusti 2008

Apropå ingenting!

I lördags var vi ju som sagt ut och åt med Tommy och Annelie på Spicy Cow. Och som vi åt! Det är ju sååå god mat där och man får ju väldigt mycket på tallriken. Inte ens mannen orkade äta upp allting så det säger ju en del om storleken på portionerna. Efter avslutad måltid så tog vi en promenad ut på Ren till Annelies residens. Det var skönt att få röra på sig efter denna bastanta måltid. Det kom lite regn men inte så farligt, fast lite blöta blev vi. Men oj så kul vi hade denna kväll! Vi pratade, skrattade och hade inte vett att åka hem förrän på småtimmarna. Men eftersom vi inte fick någon skjuts så ringde vi Taxi, och det ångrade jag när vi kom hem och jag skulle betala. Över 300 friska kronor för att åka Bollnäs-Granbo!!!! Det kändes som ett hån mot oss, att ha,ha, skyll er själv som druckit alkohol och inte kan ta er hem!!! Aldrig mer Taxi!

Angående OS så måste jag beklaga att Jonas Björkman åkte ut i första omgången i både singel och dubbel. Han som var ett medaljhopp i dubbeln tillsammans med Robin Söderling, men vad hjälper det när man blir lottad mot Rafael Nadal (världsettan)och någon annan spanjor i första omgången. Det blev en kort OS-turnering för det svenska paret. I övrigt så har jag inte sån koll på vad som händer i OS just nu för de svenska blåbären. Tror inte att det är några svenska medaljchanser idag. Jo, kanske Håkan Dahlby ska skjuta final idag men är inte så säker på det...

Annars så är jag ledig idag och har inte alltför mycket planerat. Ska väl ta reda på ett tvättberg och börja på ett nytt, springa runt och plocka lite. Fick ett infall innan jag klev ur sängen att jag skulle röja lite i min garderob men det får nog stanna vid ett infall!

18 dagar kvar.......

/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

18 dagar kvar.... är det muckar kammen inför resan :-) Lyllos !