måndag 11 januari 2010

Måndag!!!

Och äntligen blir veckorna normala igen! Inga helgdagar mitt i veckan, skolan har börjat för Smurfen, alla tillbaka på jobbet igen...har varit så totalt vilsen på dagarna nu. Är det tisdag, torsdag eller lördag har man funderat när man vaknat?! Men nu blir det ordning i almanackan igen!

Och nu måste jag ta tag i lägenheten! Har blivit ordentligt eftersatt över helgerna. Knappt dammsugit och torkat, blommorna flämtar när jag går förbi och damma- vad är det? Började ikväll lite smått med att åka iväg och panta ett gäng kassar med tomflaskor, bokade in en tvätt-tid tills i morgon kväll, plockade igenom klädhögen i sovrummet som bara växt... Ska även ta och städa undan julen nån kväll. Känns inte som att det är nån idé att dammsuga eller damma innan det är gjort, men jag gruvar mig eftersom min dammsugare är kass! Påsen är nog full och jag har inga fler, och har inte råd att köpa nya just nu heller!

Var iväg en vända på IKEA igår, och kompletterade med det jag glömde förra helgen. Blev en massa grejer, både planerade och oplanerade! Bl a extra täcke och kuddar, en massa ramar, mera ljus (kan aldrig bli för mycket!), vita korgar till badrummet, två vita ljuslyktor, en vit emaljerad tillbringare och en hel del annat smått och gott! Det är så härligt att bara gå och plocka det man vill ha, utan att tänka på vad det kostar. Me like presentkort!!!
Ska nog svänga in på Björkmans nån dag oxå och kolla deras rea...presentkort you know!

Måste iväg till helgen och kolla på skridskor till Smurfen. Isen var visst spolad på skolan nu och nu var det dags att åka igen tyckte Smurfen. Undrar när jag ska hinna åka i vinter då? Får väl gå dit nån lördag och åka antar jag...

Nej, nu ska jag försöka göra nåt vettigt med den här kvällen. Smurfen hoppade i badet en stund så jag ska väl tvätta håret på henne snart.

Ha en bra kväll alla glada!!!
/Tina

Inga kommentarer: