fredag 22 januari 2010

Åh shit!

Är det redan en vecka sen jag bloggade förra gången? Vad händer? Vart tar tiden vägen? Känns som att jag står vid sidan av och livet och världen rusar förbi...och jag hinner inte vara med och "fånga dagen"!

Har inte gjort nånting speciellt på hela veckan. Jo, på onsdagen var jag faktiskt ut till Pär och så gjorde vi ett berg av köttfärsbiffar, både vanliga och fetaost. Vi kan göra så ibland, fast det är som det är, att kan vi så gör vi ett gemensamt storkok till våra två hushåll och delar på. Ganska lämpligt och fan så mycket roligare än att stå och göra det själv! Så som ni kanske märker, så är vi inte direkt osams på varann, utan kan fortsätta umgås! Jag har faktiskt släpat med mig en massa bakingredienser dit ut och stått och bakat en hel dag nån gång, och så delar vi på kakorna, bullarna eller vad det blir!

Har faktiskt varit ut och promenerat två kvällar den här veckan. Så sönt när man väl tar sig för att göra det, och när man gjort det så förbannar man sig själv för att man inte gör det till en vana. Men låter man bli två-tre kvällar så är man fastvuxen i soffan igen!

Igår kväll så fick jag ett anfall av baklust och slängde ihop två sorters muffins- Äppelmuffins och Godismuffins med dajm och marschmallows. Hade tänkt baka en Semmeltårta, men hade tydligen ingen jäst hemma så då blev det ingen! Men jag blev inte utan semla i alla fall, för det bara rasslade till i dörren så kom en vän på besök med semlor i högsta hugg! Smaskens! Blev en trevlig stund med semla, skitprat och tv.

I morgon blir det nog en utflykt till skotercrossen i Söderhamn, om temperaturen håller sig så som den varit nu några dagar. Har inte varit på skotercross på flera år, vilket är synd för det är ju faktiskt väldigt kul att titta på! Kan nog bli ganska mycket folk där imorrn. Billigt inträde var det också, och det passar ju nu när det är två dagar kvar till lön!

Det blev ju bara en massa surr om ingeting det här, men det blev i alla fall ett livstecken!

/Tina

Inga kommentarer: