fredag 8 januari 2010

Ännu en vecka till ända...

Så har då ännu en vecka gått till handlingarna. Och vad har man gjort då? Ingenting!!!
Jobbat några dagar, varit lite ledig mitt i veckan, och inte gjort speciellt mycket annars. Bakade iaf Polkagrismuffins på söndag och Tobleronemuffins igår, men det är väl det mest rafflande som hänt på hela veckan....

Men det är ju januari och allt och alla ligger i nån sorts dvala efter jul och nyår. Det händer lite dåligt med grejer nu! Alla har dåligt med pengar, alla är hemma och slappar, alla städar ut julen, alla åker till fjälls... och jag gör ingenting känns det som!

Jag har oxå dåligt med pengar men jag vill hitta på något!!! Kan ingen dra ihop en schysst fest med lite kul tema och lite knytkalas eller nåt? För i min lägenhet kan jag inte ha nåt sånt, men jag kan hjälpa till att styra upp och fixa...? En liten fest med temat "Bara för att det är januari och vi har tråkigt"! Eller nåt...? Liva upp det lite i vintermörkret, den sibiriska kylan, den mest trista tiden på året...

Som det känns så har man inget att se fram emot de första månaderna på året. Sen blir det iaf påsk, sen står det inte på så har vi vår och då är det en hel massa att göra. Man ska åka på kase, plantera blommor, så fröer och fixa och sen hipp som happ! så har vi sommar och då känns allt så mycket lättare! Det är varmt, ljust och man slipper fundera på hur mycket kläder man ska packa på sig för att över huvudtaget kunna röra sig tillräckligt för att köra bil! Och alla är såå mycket gladare på sommaren!!!

Nej, jag har inget emot vintern, men det är inte bara björnar som går i ide utan så även människor! Jag blir lite lätt rastlös under vinterhalvåret, eftersom jag åker inte skidor längre, har sålt skotern, har ingen fyrhjuling... och umgänget krymper markant!!!

Nej, nu har jag gnällt tillräckligt med mina tankar (men det är bara mina!) och det är inte alls säkert att det delas av alla. Men jag sa ju det att det är bara mina åsikter!!!

/Tina

Inga kommentarer: