fredag 15 januari 2010

Helg!


Då kan vi bocka av en vecka till på detta året 2010! Veckan har gått rysligt fort, haft massor att göra på jobbet och fått en massa gjort hemma.

Tisdag kväll var det storstädning i min holk, julen plockades bort, jag dammsög, torkade golv, dammade, tvättade och bakade Blåbärsmuffins. Blev ganska irriterad när jag kom till tvättstugan och såg att någon hade tagit två av dom fyra maskinerna jag bokat!! Grrrrr!!!! Vilka j-a typer! Och jag såg inte till dom på alla gånger jag sprang där heller... Därför blev jag tvungen att boka tvättstuga en kväll till den här veckan, så igår var det också tvättkväll! Det finns ju tre olika alternativ att boka och ska det vara så svårt att hålla reda på vilken enhet man bokat så kanske man behöver skriva upp vad och när man bokat... Nåja, nu är tvättkorgen tom i alla fall så om två veckor är det väl läge att göra en bokning igen.

Så kvällarna den här veckan har gått i huslighetens tecken. Har också plockat upp och placerat ut allt jag köpt på IKEA. Blev även en sväng in på Björkmans på lunchen en dag, och där blev det en ny vit fönsterlampa, runda vita dukar och några små gulliga plastblommor. Är ju lite emot plastblommor, men dom här var så små och gulliga så jag kunde inte låta bli! Blev förälskad i fönsterlampan, och det blev ju lite kvar på presentkortet så jag ska nog investera i en till. Har ju ett stort fönster i vardagsrummet och det blev lite ynkligt med bara en lampa, och dessutom osymmetriskt!

Jag anar ett mönster i allt jag införskaffar till lägenheten just nu: VITT! Har totalt snöat in på vita saker. Och det ska helst vara med lite gammal "look", s.k shabby chic. Jag följer det inte slaviskt, men hittar jag nåt som tilltalar mig så vill jag gärna ha det. Fast jag kan lika gärna ha vita möbler från IKEA också, och blanda upp med lite gamla saker. Synd bara att jag är TOTALT utan pengar just nu...*blink,blink*. Jag skulle hemskt gärna vilja köpa några fler gröna växter (krukor har jag) och fylla ut några hörn med. Sen så har jag en lång vit vägghylla som skulle ha skruvats upp i sovrummet också, men det hinns väl det med. Nackdel med betongvägg bara...

Note to myself: köp vit målarfärg till mina ramar! Kom ju ihåg att köpa ramar sist på IKEA som nu ska målas, och sen ska det textas lite citat och göras en "wall of wisdom" i hallen. Sen börjar hallen också ta form till den skepnad jag tänkt mig.

Nej, nu har jag svamlat tillräckligt om mina planer och funderingar! Hoppas att Ni får en helskön och trevlig helg alla glada! Krama varandra!

/Tina

Inga kommentarer: