tisdag 1 december 2009

Ullared!

Ja så har man då varit iväg på den årliga trippen till GeKås, Ullared. I år var det jag, mamma och Anna som åkte. Hade inte så lång lista i år som jag brukar, men det blev ju lite grejer i alla fall.

I år var det desto mer folk som skulle iväg så ett eget säte var inte att tänka på den här gången. Tror att det var 48 pers i bussen, hörde ett sånt rykte. Och faktiskt så på nervägen sov jag större delen av färden, vaknade i Borås och då var det ju inte så väldans långt kvar!

Väl framme så fick vi köa lite, i spöregn!, så man var ganske blöt och kall när dom öppnade dörrarna och vi fick komma in. Och sen började racet!

Shopping hela dagen lång, med ett fika-avbrott och lunchpaus. Åt förresten jättegod lunch på en av restaurangerna där; struts-stek med rotfruktsgratäng och rödvinssås, smaskens!!! Man skulle ha köpt med sig en matlåda hem så hade man haft lunch på jobbet idag...

Fyllde två stora trunkar även i år, fast jag handlade mindre, med bla:
- julklappar
- kläder till mig själv
- blockljus
- DVD-filmer
- godis
- kex/kakor
- gardiner
- strumpor till Pär
- och säkert en massa annat jag inte kommer på just nu...

Kom hem till Bollnäs vid 2.45 inatt, och sen skulle man upp och jobba i morse. Uppskattade inte alls att väckarklockan ringde imorse vid 7... men det har gått bra ändå idag. Så nu är det bara att börja planera och spara till nästa år, för visst åker vi igen mamma och Anna!???

/Tina

1 kommentar:

Anna sa...

JAAAAA!!!!
Helt klart, spelar ingen roll om jag är dödssjuk jag ska med :-p
Har botaniserat i mina väskor haha i kväll, slängt ALLA kläder i tvätten occh sorterat allla julklappar och födelsedags pressenter jisses vad med saker jag fick med mig hem :-D
Isak älskar iaf sin lampa och kalendern ;-)