tisdag 29 december 2009

Pest OCH kolera!

Igår hade jag en helt värdelös dag! Det var jobbigt, tråkigt och mycket tankar. Det var främst två anledningar som jag gjorde att jag var i en svacka hela dagen.

1. Igår skulle morfar ha fyllt år. Men som ni vet så finns han inte för mig längre, och det var jobbigt att tänka att han haft sin sista födelsedag. Men...han har kanske firat någon annanstans hoppas jag. I en annan värld, där han fick presenter och tårta!

2. Det har kommit till min kännedom att någon som jag trott jag kunde lita på, numera hellre sticker knivar i ryggen på mig och baktalar mig. Om det är det som är vänskap så kan jag nog vara utan just den vänskapen! Framför allt när det är bara ljug h*n har att komma med. Jag har inte ens bemödat mig att konfrontera personen för jag känner att håller man på så är man inte värd det! Men jag har sagt det förr och jag säger det igen: TA REDA PÅ FAKTA INNAN MAN ÖPPNAR KÄFTEN ELLER ÖPPNA INTE KÄFTEN ALLS!!! Personen i fråga har inte ens ansträngt sig själv för att ta kontakt med mig för att få veta sanningen, utan snabbt dragit sina egna slutsatser.

/Tina

Inga kommentarer: