onsdag 18 augusti 2010

Lördag eftermiddag i skogen




På lördag morgon vaknade jag med ett sug efter att plocka bär?! Messade till Pär, han funderade en stund och ställde sen upp med skjuts till Byn så jag fick ut i skogen. Där uppe vet jag ju vart bären finns, åtminstone visste jag för några år sedan...

Pär och Smurfen stannade hos pappa och jag tog bilen och drog ut i skogen. Åkte mot vår fäbodvall och lite längre ändå, där jag tyckte mig minnas att det skulle finnas bär. Och det hade nog också funnits bär där bara det att nån annan redan varit på den platsen... Det var ju blåbär jag var på jakt efter men hittade mest lingonkart.

Åkte till ett annat ställe, inga blåbär men något så kopiöst med lingonkart! Så nu blir det nog en tur upp i helgen igen! Då ska det plockas lingon!!! Var nog lite mittemellan bären den här helgen, men men, nu har jag ju rekat vart lingonen finns i alla fall...

Blev även tvungen att svänga in till vallen också och kolla en sväng. Har inte varit där på flera år...och blev lite sugen att åka dit en helg. Snacka om lugnt och fridfullt! Var lite vildvuxet men det är ju lite charmigt!

/Tina

Inga kommentarer: