onsdag 11 augusti 2010

Jag vill ha:

- 500- så jag kan handla mat.
- 300- så jag kan köpa nya blommor eftersom jag fått kasta dom flesta i holken.
- 250- så jag kan tanka bilen.
- 200- så jag kan tanka telefonen.
- 200- så jag kan köpa den stora "Johnny Cash"-tavlan på Dollar.
- 1000- så jag kan skämma bort Smurfen (åka till Majas, fika på Mobackes, nya kläder till skolstart...).
- 1600- så jag kan köpa sommardäck till bilen.
- x antal kronor så jag kan åka till Furuvik på The Refreshments och JLT i helgen.
- en Birka-kryssning/ Stockholms-weekend...ja bara en resa nånstans.
- en helg i en stuga i skogen och bara finnas till.

..jaja, tänker väl ni då! "Hon har ju varit ute och flängt en massa på semestern så så dåligt med pengar kan hon ju inte ha"! Jodå, tänk för att det har hon! Den enda utflykt som kostat mig något är den till Järvsö, och den biljetten köpte jag i maj. Det är ju gratis med cruisingar, allt i Orsa betalade mamma, likaså mat i Byn och dom kläder jag och barnen fick. Ja, när jag var på Parken gick det ju 300-, men det var andra gången sen jag flyttade som jag var ut på nåt...

Håller på och försöker sälja en massa saker för att kanske få in nån krona, så man kan leva till nästa lön iaf. Den här veckan har jag levt på det som finns i kyl och frys, och utöver det har det kanske gått 250- till annat som saknats typ mjölk, bröd och sånt. Så man kan ju inte påstå att man lever ett vidlyftigt liv!

Var glada ni som inte behöver tänka tre eller fyra gånger innan ni köper något! Jag är glad att semestern är slut för då går det mindre pengar. Visst är det skönt att vara ledig, men det blir dyrare också!

/Tina

Inga kommentarer: