tisdag 27 juli 2010

Första semesterveckan!

Ska väl försöka göra en liten sammanfattning av den första semesterveckan. Har ju varit en del aktiviteter, eftersom vädret inte visade sig från den sida jag vill ha det :(

Måndag: bara njöt av ledigheten, att man fick sova på morgonen, solade vid Mjölkbrinken en stund.

Tisdag: hängde på Tom till Gävle, gick runt lite snabbt på stan där innan det var dags att fara hem och åka ut till Hårga och vara med barnen som fått en släng av "matförgiftning". Eftersom Pär kör bara kvällar under sommaren så ställer jag upp och hjälper till med barnen en del kvällar, så dom slipper vara ensam.

Onsdag: tog en road-trip till Orsa och björnparken med barnen och min mamma. Det blev en trevlig dag, hyfsat väder (inte stekande sol, men varmt ändå...) och trevligt umgänge. På vägen hem blev det ett stopp i Furudal för bad, då tjejerna var badsugna, och jösss vad långgrunt det var vid campingen där! (bilder från dagen kommer i ett separat inlägg senare)

Torsdag: var bara hemma på förmiddagen, hade tvättstugan, bakade lite. Bjöd Pär och barnen på lunch och sen tog jag tjejerna med mig och for till Byn på bilutställning och cruising. Strålade samman med min mamma där, gick runt och kikade lite i Öjeparken på bilar först,sen blev det lite kikande i affärer. Tjejerna fick kläder på Linneas och jag fick kläder på INTO, tack mamma! Efter det blev det mat på Pelles och sen kollade vi en stund på cruisingen innan himlen öppnade sig och vi tackade för oss och for mot Bollnäs igen. Skjutsade tjejerna till Hårga och jag for till Tom och slöade en stund. (bilder från dagen kommer i ett separat inlägg senare)

Fredag: gjorde väl ingenting vettigt egentligen. Var på stan på eftermiddagen, ut på Långnäs en vända och kollade på brännbollen, strålade samman med Pär och ungarna för en pizza på Milano och sen på kvällen var jag bara hemma.

Lördag: åkte ner på stan på förmiddagen igen och flummade lite, gick ut till Långnäs en sväng, träffade Pär och barnen som cyklat upp till stan. Björn ringde och tyckte vi skulle skulle käka nåt, så det blev en sväng till Söderhamn och äta på Kina där. Hann med en sväng ut till Hässja där Björn bor och kolla in det huset, innan han skjutsade ner mig till stan igen. Ut till Hårga en vända med en morgonrock jag köpt till Tilde, innan det var dags att fara hem och göra sig i ordning för parken. Cyklade ner, var helt solo men hade så kopiöst roligt!!! Träffade så mycket folk som jag inte sett på jättelänge!

Söndag: var pigg men tyckte inte det blev mycket gjort ändå... Sent på eftermiddagen blev det iaf storhandling och mat på Roma med Pär och ungarna och sen var det koma.

Där har ni första veckan på semestern, vi får välan se om det blir något med att rapportera om under resterande två veckor...

/Tina

Inga kommentarer: