torsdag 8 juli 2010

Ännu en vecka...IGEN!

Jaha, så har då snart en vecka rusat förbi igen! Börjar semestern vecka 29, och jag kan lätt säga att jag ser fram emot den... Det är inte roligt på jobbet nu! Jag bara hoppas att det lugnar ner sig nästa vecka när dom flesta företag stänger... Jobbar över på kvällarna ibland för att hinna med det fortlöpande, räkna priser, kolla fraktsedlar, rätta desamma osv... Dagarna går ju åt till telefonen så data-arbetet får vänta till kvällstid.

Har väl inte hänt speciellt mycket heller sista veckan. Orken finns liksom inte till så mycket annat än jobb och att försöka klara av det som ska göras hemma!
I lördags vart det i alla fall en heldag på Prästnäset för mig och Smurfen. Nice! Jag fick ligga och läsa och bara softa i solen, och Smurfen härjade på med klasskompisar som var där. På kvällen var vi bara hemma, jag tog nån pils, Smurf var med kompis och lite senare så kom Pär och Björn förbi och drack kaffe.

Söndagen blev det också badning. Den här gången vid Playa del Mjölkbrinko. Inte lika stekande sol som på lördagen men lika fullt varmt. For hem när det började regna, och som det skulle regna då visade det sig! Vilket riktigt oväder!
Åkte på Take off och käkade och sen följde vi med Pär när han skulle skjutsa Anders och hämta deras ev. nya bil. Sen var det i stort sett kväller när vi kom hem!

Måndag och jobb, jobb, jobb! Jobbade över, for hem och bara slappade. Tom förbi och vi kollade på tv.

Tisdag fick jag ett tokryck när jag kom hem efter jobbet: gjorde Snickerskaka, fixade 2 Laxgratänger, kokade Kycklingsås, dammsög och diskade...sen var orken slut! Hade hyrt en film på vägen hem från jobbet som jag tittade på, "Shutter island". En konstig film men bra. Ett ganska oanat slut om man säger så!

Onsdag ingenting. Jo, körde en tvättmaskin och bakade Jordgubbsgrottor med kokos. Sen var det fotboll ju... ;)

Torsdag nu då, jobbat över. Bakar nu Muffins med choklad och har gjort Blåbärsmuffins. Sen händer det nog inte så mycket mer. Borde äta nåt men vill inte pga värmen...har potatissallad, skinka och lite annat plock i kylskåpet som jag funderar på att stoppa i mig. Är ju iaf inte varm mat!

Så där ja, en kvick uppdatering av mitt s.k liv!

/Tina

Inga kommentarer: