tisdag 22 september 2009

Total bloggtorka!!

Inläggen kommer mer och mer sällan, vet aldrig vad jag ska skriva nu för tiden... men en liten resumé över de senaste dagarna kanske jag kan få ner!

Lördag: var en helmysig dag! Var på stan med tjejerna, Erik var hos kusinerna. Hade lovat Teresia att köpa skor så det var väl det hetaste på agendan. Sen blev det två cd-skivor och en DVD också + lite annat smått och gott. Tog en paus på Symfoni med lite mat och fika innan vi tyckte att vi var nöjda, men jag hade gått och letat en ny jeanskjol i typ alla butiker i stan men inte hittat nån men som av ett infall så gick jag in på Såfin. Och där hittar jag väldigt sällan kläder! Men där fanns den!!! Jeanskjolen jag sökt efter!!! Den fick följa med mig hem...
På kvällen blev det grillat, rensa ett berg med trattisar som snälla svärmor kommit med, ställa i ordning smörgåstårta och ett besök hos grannarna.

Söndag: blev det till att göra färdigt tårtan och av bara farten bakade jag två sorters muffins också. Sen blev det en utryckning med blåljus för att hämta Isak som var med Anders och åkte lastbil, bara det att det blev haveri på lastbilen så jag fick hämta Isak. Så då fick han vara hos oss en stund. På eftermiddagen blev det släktfika här för Erik fyller 13 (idag tisdag). På kvällen var vi bara slö och tittade på film och goffade i oss chips.

Måndag: arbetsdag igen... När Smurfen och jag kom hem på kvällen (hon var hos farmor tills jag slutade) så stoppade jag henne i badkaret och så tog jag reda på tvätt, hängde tvätt och röjde ur en byrå och en halv garderob. Sen tog orken slut och så fastnade man ju framför tv´n...

Tisdag: jobba, jobba, jobba... Men! efter jobbet hade jag bestämt mig för att jag skulle klippa mig och så fick det bli. Blev jätte-super-dupernöjd! Nu gäller det bara att försöka få till frissan själv på mornarna också, vilket kanske kommer gå så där....

Där har ni dom senaste dagarna, i ord, på pränt. Sen får vi se vad som väntar resten av veckan!

/Hulda

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag tycker du ska lägga in lite flera recept o visa allt du bakar o lagar.. =)

Lena sa...

Jag tycker du ska lägga in lite flera recept o visa allt du bakar o lagar.. =)