tisdag 8 september 2009

Sen sist då?

Det har väl inte hänt speciellt mycket rafflande på den här kanten av världen, men lite har det hänt.

Lördagen blev det ett besök på stan för lite shopping. Var ju tvungen att ha nya skor både till mig och Smurfen inför begravningen och hittade faktiskt ett varsitt par på BF. Sedan vidare mot Dressman för ett par svarta finbyxor till Pär, och där var det ju 40% i hela butiken, så det blev ju lite billigare än vad man räknat med. Och eftersom tjejerna städat garderoberna blev det även ett varv på Lindex för lite påfyllning av strumpor och trosor åt dom.

På kvällen bakade vi pizza, och sen så kom Ronny, Pernilla och barnen och även Roger hit också. Smurfen fick en ny kompis, nämligen Molly som är ett år äldre än Smurf.

Söndagen blev väl en slödag bara. Jag och Smurf följde med svärmor ut i svampskogen på jakt efter trattisar, men det blev mest bara motion i lön för dom timmarna. Nejdå, lite trattisar hittade vi, som ligger på tork här hemma nu. På kvällen åkte vi till Bollnäs för att äta på Max och så blev det en sväng till Johan och Anny för att kolla in deras nya lägenhet. Sen hem och slöa framför TV´n...

Måndag: jobb igen! Och direkt efter jobbet for jag och Smurf upp till Edsbyn för att avlägga visit hos mamma och pappa för att sälja jultidningar och hämta lite annat. Blev kvar längre än jag tänkt så vi kom inte hem förrän 20.30 så då blev det bums i säng för Smurf och jag satte mig och började jävlas med datorn. Var tvungen att ladda ner ett nytt virusprogram då vårat gått ut i helgen, men det tog lite längre tid än jag tänkt, för när klockan var 00.15 gav jag upp och gick och la mig. Och då stod datorn och sökte genom alla filer fortfarande! Men imorse när jag klev upp så var den klar i alla fall....

Ikväll är det en tvätt- och bak-kväll. Det har blivit en långpanna med Chokladkaka med minismarties, Ploppmuffins och Pollymuffins. Allt för att ha något annat att lägga tankarna på... för snart är det fredag. Och jag mår sämre och sämre...hur f-n ska det bli på Dagen D tro?

/Hulda

Inga kommentarer: