fredag 18 september 2009

En vecka av ett liv....

Ja så har då en vecka gått igen.

Begravningen förra fredagen gick bra, så bra det kan gå för att vara en begravning. Visst, man öppnade ju tårkanalerna och grät floder, men tacka vare en helt enorm präst gick det över förväntan. Hade ett skräckscenario framför mig, men så blev det inte, som tur var! Men jag har väldigt svårt för det här med att man ska äta/fika efteråt och det ska skrattas och flabbas efteråt! Jag tycker att det är fel!!! Men nu är det över, vi har sagt farväl till morfar och det är bara att hoppas att han har det bättre nu.



Lördagen blev det en sväng till stan för att kolla läget och handla lite inför pizzabaket som skulle gå av stapeln på kvällen. Smurfen var på kalas på dagen, och vi åkte till Jönsson en sväng och hälsade på för att fördriva tiden. Och sen hem och greja lite. Å vips! så var svärmor och svärfar här med en kasse trattisar! Men dom rensade jag på söndagen....



På kvällen på lördagen hade vi en Mantorp-reunion här med Jönsson. Åt pizza, drack öl, kollade på kort och pratade med schweizarna på telefon...



Resten av veckan har vi inte gjort speciellt mycket. Bara gjort lite vardagliga sysslor, storhandlat, solat, bakat, funnits till...



Idag har jag varit på stan efter jobbet. Det blev kläder till tjejerna på Lindex (ta 5 reavaror betala 100-), film och skiva, leggings å strumpor till mig på Åhléns, och kinamat att ta med hem.

Blir nog en sväng på stan imorrn med. Måste ju prova lyckan på Lotto, som övriga Sverige, och lite annan shopping ska nog avklaras. I morrn kväll vet jag inte vad som händer, MEN nästa helg ska vi på Lasse Stefanz! Hör och häpna, vi på Lasse Stefanz! På Tuppens danskrog! Man måste ju gå dit och stödja Crille så att han fortsätter satsa på att driva upp Tuppens till sitt gamla rykte som Norrlands största danskrog!



Så syns vi inte före så syns vi på Tuppens nästa lördag!!



/Hulda

Inga kommentarer: