torsdag 24 april 2008

Hulda är såå tacksam!

Jag känner att jag bara måste sprida ut att jag är såå tacksam!

Jag bor i ett hus, alltså har jag tak över huvudet.
Jag kan frakta mig hit och dit, alltså har jag bil.
Jag har mat på bordet.
Jag har ett jobb (inte världens bästa) men likt f-n ett jobb.
Jag är gift med en helt underbar man.
Jag har världens tre bästa barn.
Jag tjänar mina pengar själv.
Jag har större delen av min släkt i livet.
Jag och min familj är alla friska och krya.
Jag har världens bästa svärmor och svärfar som ställer upp.
Jag har en mor och far som bryr sig om mig och min familj.
Jag har bra jobbarkompisar.

Hörde på radion idag när jag åkte till jobbet att man ska stanna upp och
tänka efter vad man har att vara tacksam för så känns inte livet så förbannat jobbigt!
Så kan jag få en till människa att stanna upp och tänka efter vad Han/Hon har att
vara tacksam för så är mitt mål nått. Trots att vi lever i ett stressigt samhälle
kan man faktiskt stanna upp i en minut och tänka på vad man har att vara tacksam för!
/ Hulda

Inga kommentarer: