fredag 25 juni 2010

Midsommarfuckingafton!

Ja, så var det då midsommar...igen! Och ingenting planerat...har inte haft lust att engagera mig i år. Det som händer, det händer! Uppe tidigt idag fast jag hade planerat att jag skulle ha sovmorgon, men vad händer? Jo, klockan 06.43 slår man upp dom bruna och är klarvaken! Lika bra att kliva upp då, började baka Jordgubbsmuffins och håller nu på och kokar Mariannetryffel. Funderar på att åka ner på Willys och komplettera lite efter gårdagens handling så jag kan göra nåt mer, men vi får se...

Igår blev det en väldigt lugn kväll. Var in på stan efter jobbet och shoppade lite (se tidigare inlägg). Blev även en film, "Sherlock Holmes", och lite muffinsformar och två prydnadsstenar på Åhlens. Sen hem och städa holken, dammsuga, vattna blommor både ute och inne, ner på Willys och handla och sen blev det en dusch. Blev hämtad av Tom när han slutat jobba, så vi åkte på Esras och åt en deg och sen blev det soffläge innan jag gjorde kväller.

Senare idag ska jag ner på Mobackes och köpa blommor till kransar, som traditionen säger. Jag köper alltid blommor till midsommarkransar, men jag gör dom själv i alla fall! Sen blir det en sväng till Hårga och Pär och kidsen för att göra kransar till tjejerna och äta lite grillat där och kanske riva av en kubbmatch...

Hade jag haft en bättre bil än caddyn så har jag nästan kunnat tänka mig att göra som min morbror och sambo brukar göra varje midsommarafton: sätta sig i bilen, åka till en korsning och välja höger eller vänster och se vart man hamnar. Alltså bara åka runt och titta! Packat lite fika eller nåt och bara surrat runt och se vart man stannat hjulen!

Äh, det blir säkert bra det här innan det är färdigt. Men jag är inne i en låg period nu, och det har nog mycket att göra med att jag ska jobba ensam på kontoret i tre veckor nu... Känns inte kul! Vi har ju knappt hunnit med när vi varit två nu vissa dagar, så hur f-n ska jag då hinna med ensam?! Och dessutom har jag inte lärt mig allt än, så jag förstår nu varför dom sa att det tar ca 1 1/2- 2 år innan man lärt sig allt!!! Jag gruvar mig riktigt... men det man inte hinner på dagarna får jag väl stanna och göra på kvällarna helt enkelt. Det är ju synd för Smurfen kommer ju bli lidande... Men, men, vad göra? Är väl bara att gilla läget...

/Tina

Inga kommentarer: